De busmaatschappij heeft bij voorkeur asverspringingen en wegversmallingen en geen verticale remmers zoals drempels. Dit in verband met het comfort. Elkaar passeren bij een (groene) uitstulping is met het verkeersaanbod op de Klarinetstraat geen probleem. Als een bestuurder daardoor even moet wachten werkt dat juist positief voor de gemiddeld gereden snelheid. Deze ligt nu hoger dan 30 kilometer per uur. We gaan dit voorstel verder uitwerken.
Een uitstulping gevuld met middelhoog groen, op de splitsing Klarinetstraat-Althoornstraat
We maken een uitstulping bij het kruispunt Klarinetstraat-Althoornstraat. Zo valt het meer op dat je een kruispunt passeert. En ga je langzamer rijden. Op de voorbeeldfoto is de uitstulping gemaakt van tegels. Maar wij vullen ‘m met laag tot middelhoog groen. Dat zorgt voor een vriendelijk en groener beeld. En het doorbreekt de zichtlijn voor de automobilist. Hierdoor verdwijnt het racebaan-effect van een lange rechte asfaltweg.Meld u aan voor de laatste updates rondom dit project. Uw e-mailadres wordt alleen binnen de kaders van dit project gebruikt.