Er wordt verschillend gereageerd op dit voorstel. De remmende werking wordt ter discussie gesteld. Elkaar passeren bij een tweezijdige wegversmalling is met het verkeersaanbod op de Klarinetstraat en de Opaal geen probleem. Als een bestuurder daardoor even moet wachten werkt dat juist positief voor de gemiddeld gereden snelheid. We gaan kijken of we een maldense drempel toe kunnen voegen aan de wegversmalling. Deze remt het autoverkeer maar zorgt niet voor overlast voor bussen en vrachtauto's. Natuurlijk zorgen we er voor dat de versmalling beter zichtbaar is dan het huidige element dat op de Klarinetstraat staat. Hier zijn verschillende oplossingen voor.
Een tweezijdige wegsplitsing op de Klarinetstraat tussen Banjopad-Cellopad
Tussen de kruisingen Klarinetstraat-Banjopad en Klarinetstraat-Piccolostraat maken we een tweezijdige wegversmalling. Hierdoor moet verkeer op elkaar wachten. Geen van beide bestuurders heeft voorrang. Ze moeten dus zelf inschatten of het veilig is om de versmalling te passeren. Zo gaan ze automatisch minder snel rijden. Fietsers kunnen veilig via de zijkanten passeren. We zorgen voor goede markering, zodat de versmalling ook bij slecht weer of laagstaande zon goed zichtbaar is. Omdat er niet zoveel verkeer rijdt op deze wegen heeft de bus geen hinder van deze maatregel.Meld u aan voor de laatste updates rondom dit project. Uw e-mailadres wordt alleen binnen de kaders van dit project gebruikt.