Er wordt verschillend gereageerd op dit voorstel. Vooral de remmende werking van een kruispuntplateau wordt ter discussie gesteld. Als dit plateau volgens de richtlijnen wordt aangelegd, kan deze maximaal met 30 kilometer per uur bereden worden. Daarnaast wordt de voorrangssituatie een stuk duidelijker, rechts gaat voor. We zien dat het nieuwe kruispuntplateau op de Bellefleur/Sterappel goed werkt. We gaan dit voorstel daarom verder uitwerken met aandacht voor een goede remmende werking.
Op het kruispunt Opaal-Robijn-Aquamarijn maken we een verhoogd plateau.
Op het kruispunt Opaal-Robijn-Aquamarijn maken we een verhoogd plateau. Zo worden bestuurders gedwongen om hun snelheid te verlagen, net als bij het kruispunt Opaal-Robijn. We passen ook de verharding op de Opaal aan. In plaats van asfalt komen er klinkers, net als op de zijwegen. Alle wegen hebben dan dus dezelfde bestrating. Dat maakt ook de voorrangsregels duidelijker: rechts gaat voor. Oversteken voor rolstoelgebruikers en mensen met een kinderwagen, rollator of scootmobiel is makkelijker, omdat het gehele kruispunt op hetzelfde niveau ligt.Meld u aan voor de laatste updates rondom dit project. Uw e-mailadres wordt alleen binnen de kaders van dit project gebruikt.